Проблему євроблях вирішити можна!

Головне, Ексклюзивно, Політика

Тема розмитнення автомобілів заполонила інфопростір України ще минулого року, коли так несподівано для багатьох українців прийняли закон про розмитнення автомобілів на «єврономерах», які встановили новий порядок обчислення акцизу на ввезені автомобілі, а ставки мита, податку на додану вартість і збору в пенсійний фонд залишили незмінними.

 

На даний момент рада продовжила пільговий період для розмитнення авто на єврономерах до 23 серпня 2019 включно. Але багато хто з автомобілістів незадоволені процедурою розмитнення, методами обрахунку акцизу та його величиною, а ще більше власників авто не мають змоги розмитнити свою машину через дороговизну.

 

Ми поспілкувалися на цю тему із кандидатом в народні депутати від Ужгороду та ужгородського району  Михайлом Ващинцем, який розповів про суспільні настрої та висловив своє бачення на проблему розмитнення автомобілів і вихід із неї.

 

   Добрий день. Чи підтримуєте Ви закон про розмитнення автомобілів?Як  Ви відноситеся до продовження пільгового періоду?

    Здавалося б, як добре, що рада продовжила пільговий період для розмитнення до 23 серпня 2019 року. Всі  ті водії, що не встигли  або не змогли розмитнити авто, ще можуть це зробити. Але не все так просто. Виявляється для того, щоб розмитнити авто потрібно викласти з кишені мінімум дві тисячі зелених. Це при тому, що ціна машини при її покупці могла бути набагато меншою. Для багатьох мешканців нашої країни навіть ця сума є завеликою, враховуючи рівень зарплатні в країні.

Також, як голова бізнес-асоціації постійно спілкуюся з молодими підприємцями, які хочуть розвивати свою справу в Україні у різних сферах бізнесу. Багато з них нарікає на недоступність, так їм потрібного, авто. Машину з-за кордону купити і розмитнити  дорого, а купити в Україні пристойний автомобіль за ті самі гроші взагалі неможливо. От так ми  втратили сумлінного підприємця і не отримали свіжих надходжень для держбюджету.

 

  Але  ж, держава вже багато отримала надходжень за півроку пільгового розмитнення,чи не так?

  За різними даними в Україні на початок року знаходилося близько 2 мільйони авто на єврономерах. ДФС наводить таку статистику, що понад 200 тис автомобілів розмитнилося за пільговий період, половина з них була завезена вже після вступу в силу нових законів. Це означає що автодилери скористувалися новим законом,щоб заробити побільше, а прості люди так і не змогли розмитнити свої автомобілі. А де всі інші півтори мільйона автовласників? Зрозуміло, що частина людей вивезла свої авто за межі країни і залишила їх там,частина – знайшла нелегальні способи як залишити автомобіль в державі, частина – власники старих авто, що не пройдуть сертифікацію, але більшість не розмитнила свою машину, тому, що дуже дорого. Зрозумійте, що більшість власників авто на єврономерах не можуть собі дозволити купити дорогу машину, бо вони просто не мають грошей.

  

Що Ви, як кандидат в народні депутати можете запропонувати для вирішення цього питання?

 До мене зверталися представники малого бізнесу і прості громадяни якось втрутитися в ситуацію, і я вирішив звернутися з цим проханням до  Тимошенко Юлії Володимирівни, як до людини яка завжди мене підтримує і допомагає у реалізації різних ініціатив.

 Я маю уже підготовлений пакет необхідних документів для лобіювання цього  питання у Верховній раді. Для цього ми з командою фахівців проаналізували всю економічну складову розмитнення і дійшли до висновку, що оптимальним буде зменшення акцизу до 500 євро для авто молодше 12 років. При такій умові, за нашими найскромнішими підрахунками розмитниться близько ще 500 тис авто, а це 250 мільйонів  євро у державу!

 

   І наостанок, Михайле Людвиговичу,  скажіть про плюси зменшення вартості розмитнення автомобіля, чому це потрібно державі.

   Зменшення вартості розмитнення принесе можливість розвитку малого і середнього бізнесу і як наслідок дасть іще свіжі податкові вливання державі. Крім того це дасть можливість купити автомобіль великій кількості населення України, що також дасть нові надходження до бюджету країни.

 Не будемо також забувати про категорію населення України, яким необхідний автомобіль для повноцінного життя в суспільстві, але через високу вартість авто на українських номерах, вони змушені шукати альтернативні варіанти у вигляді євроблях. Зниження вартості акцизу дасть змогу багатьом людям купити і розмитнити пристойне авто і «спати спокійно».

 

Хочемо  поділитися ще однією реплікою Михайла Людвиговича,що перегукується із нашими думками на рахунок розмитнення:

«Автомобіль для українця не має бути розкішшю, а засобом пересування. Я як голова бізнес-асоціації, кандидат в народні депутати, не можу допустити аби наша держава таким примітивним шляхом знищувала бізнес і простих людей. Я прагну зменшити вартість акцизу до загальнодоступного. Я за те, щоб при розмитненні вартість автомобіля не завищувалася державними органами. Щоб для оцінки вартості використовувалися перевірені бази для різних авто, а не пошуковий запит Google, щоб кожен українець міг легально отримати своє авто. Ми маємо перейняти практику європейських країн, наших сусідів, де розмитнити авто можна за 200 євро.

 

 

Добавить комментарий