Михайло Ващинець: зменшення податків — шлях до розвитку бізнесу в Україні

Головне, Ексклюзивно, Політика

Сучасна податкова система України характеризується низкою негативних рис. Незважаючи на визначені в Податковому кодексі України принципи та засади формування, вона є непрозора, у результаті чого податки не виконують повноцінно ні фіскальної, ні стимулюючої функції.

На тему проблем податків в Україні ми поговорили з головою «Карпатської бізнес асоціації», кандидатом в народні депутати від 68 округу, Михайлом Ващинцем.

Добрий день,Михайле Людвиговичу, що Ви можете сказати, як представник бізнесу, про сучасну податкову систему країни?

Діюча податкова система не влаштовує бізнес, ні малий, ні великий. Бізнес сплачує абсолютну більшість податків у великому розмірі та ще й бере на себе весь тягар адміністрування.

Мало того, велика кількість платників ухиляються від сплати податків, що робить оподаткування не просто несправедливим, а й перетворює його на засіб нечесної конкуренції,встановлення монополій, отримання адміністративної ренти тощо.

Крім того, підприємці скаржаться не лише на величину податків, але й на те,що величезні зусилля марнуються на процедуру обліку та звітності, «боротьбу» підприємців із податковими органами, стояння в чергах, заповнення мільйона бланків, замість того, щоб займатися власною справою. На податки, їх оплату, подання звітів витрачається велика кількість часу. А в бізнесі,як ми знаємо, час це гроші.

В звязку з цим, які нагальні проблеми потрібно вирішувати зразу? І взагалі, чого не вистачає для ефективної сплати податків?

Не вистачає багато чого. Ну наприклад, наразі є відсутність достатньої кількості електронних сервісів для платників податків, технічні проблеми з програмним забезпеченням, відсутність необхідного рівня автоматизації внутрішніх організаційних процесів у податковому органі, неефективність взаємодії різних підрозділів ДФС, дублювання функції різних підрозділів і багато ще чого.

Які проблеми вирішувати – я думаю, що потрібно докорінно реорганізувати податкову систему України.  Основні цілі, яких  потрібно добитися це: перше,зробити «правила гри» в податковій сфері рівними, прозорими, незалежними від чиновників; далі, скасувати практику встановлення плану для податківців із надходжень; ще зменшити корупцію в податковій сфері; для починаючих підприємців зробити податкові канікули чи хоча би зменшити відсоток оподаткування. І це лише кілька пунктів із усього списку реформування системи.

Тобто Ви виступаєте за зниження податкового тиску на бізнес? Який шлях потрібно обрати нашій державі, щоб реформувати систему?

Звичайно, з цього потрібно починати податкову реформу. На даний час українська економіка страждає від величезного податкового навантаження. Якщо враховувати ЄСВ(єдиний соціальний внесок), то воно сягає майже 40% від ВВП. До порівняння, в Європі є ряд країн,що швидко розвиваються і мають найменший рівень податкового навантаження. Це  Румунія(26% від ВВП),Болгарія(29%), Литва(30%), Латвія(32%), навіть у Польщі рівень оподаткування нижчий(34%).

Зрозумійте, зниження податкового тиску на підприємців приведе до економічного зростання!

Все таки, «що робити, куди йти?». Це я про податкову реформу питаю.

    Насамперед, потрібно визначитися з пріоритетами. Потім взяти за основу міжнародний досвід і втілювати його в життя. От наприклад, можна орієнтуватися на податкову систему Литви. Там підприємства, які мають менше 10 працівників та річний валовий дохід близько 150 тис євро сплачують податок на прибуток 5%(при загальній ставці 15%). Цей податок сплачується лише раз на рік, що економить багато ресурсів і підприємцю і податковому органу. А якщо дохід більше 150 тис євро, то тоді сплачується 15%.

А фізична особа підприємець сплачує фіксований податок – патент. Його можна придбати на будь-який термін, на день, тиждень,місяць,рік. На сьогодні такий патент можна придбати через систему інтернет і нікуди ходити не треба і стояти в черзі, так як в нас. Крім того, підприємствам місцевими органами влади надаються пільги по сплаті податку на землю та податку на нерухомість.

В Естонії, сусідці Литви, надається базове звільнення від податків, яке зростає в разі виховання неповнолітньої дитини, при отриманні пенсії,компенсації за нещасний випадок на роботі чи в зв’язку з професійним захворюванням. А ще, в Естонії на подачу звітів підприємець витрачає в середньому 5 хвилин.

Дякуємо , пане Михайле Людвиговичу за таку змістовну розмову. Ще  хочеться від Вас почути те, що саме Ви, як майбутній народний депутат, можете зробити для реформування  податкової системи?

Переді мною стоїть завдання дати шанс розвиватися малому та середньому бізнесу нашого краю. Для цього я готовий залучити експертів, що допоможуть скласти план реформування галузі і розробити законопроект для подачі у Верховну Раду України. Я можу заручитися підтримкою  народних депутатів України, зокрема Юлії Володимирівни Тимошенко,що дасть мені можливість домогтися свого. Я вважаю, що ми обов’язково маємо підтримувати починаючих підприємців, мотивувати їх до зростання, не пригнічувати непомірним тиском величезних податків і захищати їх . Адже бізнес – це основа економіки країни, це рівень життя її громадян. Ми мусимо зменшити податки.  Не так багато країн світу можуть дозволити собі високі податки без ризику зменшення доходів громадян. Я впевнений що нам це вдасться.

Дякуємо за таку змістовну і цікаву розмову. Хочеться  побажати, щоб Вам все вдалося.

Добавить комментарий