Михайло Ващинець: «Чому створити ОТГ на Закарпатті так важко?»

Головне, Ексклюзивно, Політика

На сьогоднішній день спостерігається активація потенційних ОТГ Закарпаття. Мешканці сіл і містечок прагнуть об’єднатися для того, щоб бути господарями на своїй території, розвивати та покращувати  її для комфортного проживання.

Для цього проводяться громадські обговорення, підготовка документів для затвердження ОТГ.

 

Михайле Людвиговичу, що можете сказати про темпи і строки створення ОТГ?

  Часу залишилося небагато , адже місцеві вибори 2020 року відбуватимуться за новим принципом, і ті громади, які так і не обєднаються самі пройдуть цю процедуру відповідно до чинного законодавства на момент виборів. А це означає, що ми будемо змушені обєднатися не на своїх умовах, а під керівництвом держави. І дуже ймовірно те, що нам запропонують гірші умови та можливості.

 

Чи багато сторених ОТГ на Закарпатті? Що потрібно для того, щоб створити ОТГ? З якими труднощами стикаються громади, що прагнуть обєднатися?

    Деякі населені пункти області вже почали обєднуватися в ОТГ. Процес обєднання громади тривалий, в основному для цього потрібно кілька місяців, при умові, що обєднанню не будуть заважати і протистоять керівники області.

І тут виникає цікава закономірність. Створення ОТГ на Закарпатті – означає погіршення стосунків з ОДА. Яскравим прикладом є Великоберезнянська, Виноградівська, Городільська  і Холмівська ОТГ, які не отримали позитивного висновку від ОДА. Холмівська ОТГ навіть  подала до суду за правомірне рішення керівництва області.

  І що ми маємо? Виявляється, Закарпатська облдержадміністрація на чолі з керівником Генадієм Москалем так і не дає ніяких відповідей, всіляко блокує створення ОТГ. Запитаєте, чому, а я вам відповім. Керівництво області боїться втратити вплив на регіони, особливо на такі багаті і перспективні, як Ужгород і ужгородський район. Є інша сторона медалі, напевно очільник області не хоче виконувати свої обовязки без «чемоданчика» з грошима.

 

І який вихід Ви бачите,що можете запропонувати?

Обласна рада не може ігнорувати інтереси та настрої мешканців регіону, вона не може заборонити громаді об’єднатися у єдину громаду, де багатші населені пункти будуть допомагати біднішим розвиватися і натомість получать автономію у вирішенні багатьох питань місцевого значення.

Я дуже стурбований цими подіями. І, як кандидат в народні депутати, хочу, щоб питання децентралізації Ужгороду і сіл ужгородського району вирішилося якнайшвидше. Я вважаю неприпустимим стримувати людей, мешканців ужгородщини, у їхньому бажанні до змін і до покращення життя.

На Закарпатті й далі немає перспективного плану формування ОТГ. Він не затверджений обласною адміністрацією і не проголосований облрадою.

Я маю можливість звернутися до народних депутатів, заручитися їхньою підтримкою, і допомогти громаді, яка хоче бути самостійною, керувати своїми ресурсами і фінансами сама, яка хоче розвиватися, створювати кращі умови життя на своїй території, не чекаючи на подачки зверху та, виконуючи недолугі рішення керівництва області. 

Я , як голова «Карпатської бізнес-асоціації» готовий допомогти громадам, що готові обєднатися.

 

  Яку саме допомогу громаді можете надати?

 Я співпрацюю з різними міжнародними фондами, що вже готові виділити грантові кошти на різні потреби ОТГ, починаючи від консультаційних послуг і закінчуючи грошима на ремонт доріг, будівництва нових дошкільних закладів чи амбулаторій. Але міжнародні грантодавці готові співпрацювати лише з реальною громадою, а не державою Україною, адже нашим державним органам давно нема віри серед іноземних фондів.

Також маю можливість залучити крупних інвесторів , які зможуть дати нові робочі місця для мешканців громади. Людям не потрібно буде виїжджати за кордон на заробітки, не бачачи своїх рідних по півроку. А громаді в цілому розвиток підприємництва принесе свіжі надходження в б’юджет і, як наслідок її розвиток і процвітання

 

На завершення

 

Хочемо ще раз нагадати вам, що отримає громада від об’єднання в ОТГ:

  1. громади не залежатимуть від району, міста, області в плані фінансування. Фінансування стане дворівневим прямим, тобто від держави – громаді.
  2. ОТГ передаються функції державно архітектурно-будівельної інспекції. Це функції , пов’язані із введеням в експлуатацію об’єктів будівництва.
  3. право громад на управління власними ресурсами
  4. ОТГ, при встановленні орендної плати за землю, може переглянути ставку і привести у відповідність до загальнодержавного рівня.
  5. Різні міжнародні донорські проекти вже звернули увагу на ОТГ і вони згідні запропонувати різну допомогу: від консультацій, до виділення грантів на потреби громади
  6. З’явилися місцеві податки, ставку яких ставить громада.

 

 

 

 

Добавить комментарий